Školska je knjižničarka Marica Keča, u suradnji s nastavnicom Hrvatskoga jezika Danijelom Peršić, osmislila i realizirala niz aktivnosti povodom obilježavanja Mjeseca knjige i Mjeseca školskih knjižnica.

Na satu Hrvatskoga jezika učenici 1.a razreda izradili su lektirno stablo djela koja bi svakako trebalo pročitati. Također su na njemu naveli razloge zbog kojih, prema njihovu mišljenju, treba čitati lektirna djela.                                                                                                   Na satu lektire raspravljali su o djelu Fahrenheit 451 Raya Bradburyja, iznosili ideje iz romana koje su ih najsnažnije potresle i potaknule na razmišljanje te o važnosti i moći knjige. U ovom distopijskom romanu vatrogasci potiču i započinju požare umjesto da ih gase – oni pale knjige jer ih je zabranjeno čitati i posjedovati. Kritika je to društva s naglaskom na zabrani čitanja knjiga, cenzuri tiska i kontroli medija koji posljedično oblikuju ljude lišene empatije, nesposobne za razmišljanje.                                                                           Zanimljivo je da je roman napisan 1953. te da je Bradburyjeva vizija budućnosti bila gotovo proročanska – svijet o kojemu je pisao savršeno odgovara današnjem svijetu. U Bradburyjevu se svijetu susrećemo s golemim ekranima na kojima se neprekidno prikazuju TV sapunice dok se ljudi kreću s mini slušalicama u ušima.                                                       Upravo su zbog toga učenici napisali, a potom i usmeno izveli  zamišljeni intervju s autorom romana. Izdvojili su i najzanimljivije citate te zabilježili svoj dojam i mišljenje o djelu.

Školska je knjižničarka održala sat s učenicima 1.a razreda u školskoj knjižnici. Upoznala ih je s ulogom i radom školske knjižnice, građom koju školska knjižnica posjeduje, načinima pristupa građi, pravilima korištenja građe i ostalih usluga koje knjižnica pruža. To nije bio prvi susret učenika sa školskom knjižnicom, no, bio je to prvi organizirani rad s učenicima u okviru odgojno-obrazovne djelatnosti knjižnice.

Za učenike 4. a razreda organizirana je interaktivna radionica u knjižnici čiji je cilj bio razvijanje informacijske pismenosti. Nakon određenja informacijske pismenosti, unutar različitih vrsta pismenosti, naglasak je dan na korištenje informacija, točnije na poštivanje intelektualnog vlasništva te korištenje priznatih standarda za navođenje izvora. Školska knjižničarka je potom maturante poučavala kako pretraživati na internetu, gdje tražiti informaciju, tj. koristiti sigurne stranice na internetu te ih upoznala  s uslugom „pitaj knjižničare“.

Učenici 1. a razreda, zajedno s nastavnicom Hrvatskoga jezika i školskom knjižničarkom, otišli su u posjet Narodnoj knjižnici „Ivan Žagar“ Čabar. Uz stručno vodstvo ravnateljice Sintije Žurga, učenici su upoznali prostor i usluge koje Narodna knjižnica pruža. Mogli su vidjeti prigodnu izložbu Književni Schengen te izložbu povodom 185. godišnjice rođenja Augusta Šenoe. Kao i svake godine u Mjesecu knjige, učenicima je ponuđen besplatan upis u Narodnu knjižnicu.

U petak 10. studenoga voditeljice su učenike cijele škole odvele u Zagreb na dobro poznati, ove godine, 45. međunarodni sajam knjiga Interliber 2023. Osim sajma knjiga, na istom prostoru, prostoru Zagrebačkog velesajma, učenici su mogli posjetiti sajam online igara Reboot infogamer 2023. te upoznati sve fakultete i akademije na Smotri sveučilišta u Zgrebu.

Skip to content