U suradnji s Narodnom knjižnicom „Ivan Žagar“ Čabar obilježili smo Svjetski dan poezije koji se održava 21. ožujka, od 1999. kada ga je proglasio UNESCO. Cilj mu je promoviranje čitanja, pisanja, objavljivanja i poučavanja poezije širom svijeta. Tom smo se prigodom prisjetili i rođendana našeg velikog goranskog pjesnika Ivana Gorana Kovačića te Goranova proljeća, tradicionalne pjesničke manifestacije koja se održava svake godine u spomen na to veliko pjesničko ime.
Organizirali smo radionice u kojima su učenici stvarali blackout poeziju, podvrstu dadaističke nađene umjetnosti („found art“) i konkretne poezije („concrete poetry“). Prije samog zadatka naša je knjižničarka i stručna suradnica Marica Keča upoznala učenike s tim oblikom poezije te objasnila na koji način ona nastaje tj. otkrila im je „recept“ nastanka blackout pjesme. Blacokut poezija zanimljiv je spoj pjesništva, crtanja i kolaža. Ona se izrađuje tako da se uzme stranica postojećeg teksta (npr. proze ili poezije, beletristike ili publicistike), a zatim se u tom tekstu odabiru riječi koje će sačinjavati novu, misaonu cjelinu dok se ostatak nepotrebnih riječi zacrnjuje. Tako su učenici 4. razreda radili na stranici novelističkog teksta Ivana Gorana Kovačića, a učenici 3. razreda na tekstovima Matoševih novela „Cvijet sa raskršća“ i „Camao“. Radom na stranicama bajki Ivane Brlić-Mažuranić i učenici 1.a razreda izolirali su riječi i sintagme te tako stvorili lirska djela.
Zašto smo odabrali baš ove autore? Razlozi su sljedeći: već spomenuti rođendan I. G. Kovačića, 110. godišnjica smrti Antuna Gustava Matoša koji je „u hrvatskoj književnosti bljesnuo poput meteora i nastavio svijetliti sve do danas“ te 150. obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić („hrvatski Andersen“) čije književno nasljeđe do danas nadahnjuje čitatelje diljem svijeta.
U tom su se kreativnom izazovu učenici odlično snašli te su tako nastali kreativni, vizualno zanimljivi i raznoliki radovi. Tekstovima su udahnuli novi život i iskazali svoje umjetničke sposobnosti. Podržale su ih i profesorice Lovorka Marjanović, Martina Maslać i Ana Uljanić Matrljan stvarajući svoje blackout uratke u kojima su gotov tekst preobrazile u novi likovno-pjesnički izražaj.
Učenici strukovnog odjeljenja također su imali priliku kreativno se izražavati. Naime, oni su nakon pedagoške radionice o motivaciji i koncentraciji dobili zadatak da budu kreativni i oboje mandalu raznim bojama. Za to im je bilo potrebno strpljene i koncentracija. Koncentracija tijekom bojanja pomogla im da se opuste, oslobode stresa i usredotoče na sadašnjost. A, rezultat su toga zanimljive kreacije.